Terra2

Wednesday 6 May 2020

Terlampau Memuja Idola2 K-Pop, Peminat Tegar Kini Wujudkan ‘Agama BTS’!

Tidak dinafikan gelombang K-pop dan peminat-peminat mereka mempunyai semangat serta sokongan yang padu dalam industri hiburan Korea Selatan ini. Bukan setakat di Asia, kini kebanyakan idol K-pop juga telah berjaya menembusi media dan hiburan bertaraf antarabangsa.
Namun, seperti yang diketahui peminat-peminat K-pop ini mempunyai keunikan dan obsesi tersendiri dalam menyokong kerjaya idol-idol kegemaran mereka. Sehinggakan, ada yang sanggup melakukan perkara semata-mata mahu menunjukkan minat dan
sokongan terhadap idol kesayangan mereka.

“Berita yang sangat mengejutkan lagi mendukacitakan…”

Di Twitter, seorang akaun berkongsikan perkara yang agak mengejutkan lebih-lebih lagi dibulan mulia ini terutamanya bagi umat islam. Obsesi terlampau sesetengah penyokong kumpulan BTS yang dikenali sebagai ARMY, telah menimbulkan rasa tidak senang orang lain apabila sebilangan ARMY ini telah mewujudkan sebuah agama sendiri yang dikenali sebagai ‘Agama BTS’.

“Ini bukan tahap dosa besar lagi ni…”


“Dah pun mula masuk ke Malaysia…”

Lebih menakutkan, perkara ini sudahpun menular di negara Indonesia dan didakwa bakal masuk ke Malaysia. Perkara ini sepatutnya menjadi satu kerisauan kerana sememangnya memesongkan akidah terutamanya bagi yang beragama islam.

“Jangan bila dia dah sembah BTS…”

Siap ada rukun agama BTS!

“Kau lebih ganteng dari Nabi…”



Lebih merisaukan, rakyat Malaysia pun turut terpengaruh!

Sumber: Twitter.

No comments:

Menteri agama & Islam dicaci hina, sekumpulan lelaki bertindak buat laporan polis

Di Malaysia ini kita hidup dalam masyarakat majmuk, justeru kita perlulah sentiasa berhati-hati dalam setiap tindakan dan perucapan supay...