Terra2

Saturday 9 February 2019

Alhamdullilah, Ini Keadaan M4yat Abdul Bari Saat ditemui Pagi Ini




M4YAT Abdul Bari Asyraf Mohd, 31, yang lemas ketika membantu menyelamatkan lima sekeluarga dalam insiden pacuan empat roda terjunam ke muara Sungai Terengganu, kelmarin, ditemui pagi ini.
M4yat ditemui di kawasan kuala sungai oleh pasukan mencari dan menyelamat (SAR) dan orang awam jam 7.23 pagi ini, pada jarak 2.5 kilometer dari lokasi m4ngsa dipercayai lemas.


Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Terengganu, Azlimin Mat Noor berkata, m4yat m4ngsa ditemui dalam keadaan terapung dan dinaikkan sebelum dibuat pengecaman oleh ahli keluarga m4ngsa.

“M4yat diserahkan kepada polis jam 7.50 pagi untuk tindakan lanjut,” katanya.
Dalam kejadian itu, Abdul Bari Asyraf yang sedang memancing terjun ke sungai bagi menyelamatkan lima m4ngsa yang berada dalam kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Storm yang meluncur sebelum terjunam ke sungai.
Bagaimanapun, Abdul Bari Asyraf yang dikatakan mengalami kejang otot menyebabkan dia gagal mengawal keadaan sebelum kelibatnya hilang di permukaan air.
Setelah lebih 24 jam pencarian,akhirnya jasad Arwah Abdul Bari Asyraf telah pun ditemui.Kepada semua anggota bomba,polis,press juga orang awam yg terlibat dalam pencarian ini,kami seluruh rakyat Malaysia mengucapkan jutaan terima kasih.
Kepada anggota keluarga arwah,kami seluruh rakyat Malaysia mengucapkan salam takziah atas ujian ini.Sesungguhnya kami rakyat Malaysia juga turut berduka atas pemergian ini.


Sama2 lah kita doakan agar sahabat kita ini tenang disana,dan pengorbanan arwah diangkat di sisi Yang Maha Pencipta..
Berehatlah saudaraku Bari… Al Fatihah….
Kredit: Arm Syam

No comments:

Menteri agama & Islam dicaci hina, sekumpulan lelaki bertindak buat laporan polis

Di Malaysia ini kita hidup dalam masyarakat majmuk, justeru kita perlulah sentiasa berhati-hati dalam setiap tindakan dan perucapan supay...